Domů / Novinky / 6 tipů jak dodržet novoroční předsevzetí nejen v lednu
Kategorie
Výrobci
Doporučujeme
Odběr novinek

6 tipů jak dodržet novoroční předsevzetí nejen v lednu

6 tipů jak dodržet novoroční předsevzetí nejen v lednu - Afrodit.cz    Dali jste si do nového roku předsevzetí, ale pomalu a jistě z vás vyprchává počáteční nadšení? Potom pro vás máme zaručené tipy, které vám pomohou vytrvat a novoroční předsevzetí dodržet. Ať už se snažíte zhubnout, jíst zdravě či přestat kouřit, platí několik zásad, kterých byste se měli držet.
     

    1. Motivace je základ

    V první řadě se zamyslete nad tím, co je cílem vašeho snažení. Pokud jste si ještě svou motivaci neujasnili, je nejvyšší čas! Chcete zhubnout, protože vám leží oblíbené oblečení ve skříni nebo vás bolí klouby? Chcete jíst zdravěji, protože se bojíte cukrovky? Vadí kouření všem vašim blízkým a vy jim chcete konečně splnit přání a skoncovat s ním? Na každého může fungovat něco jiného, důvodů existuje mnoho, ale je důležité najít si takový, který vás bude opravdu motivovat.

    male cile k dosazeni vysledku

    2. Sdělte to všem

    Informujte všechny své nejbližší o vašem rozhodnutí. Jestliže tuto informaci jednou vypustíte do světa, bude vás to nepochybně více motivovat. Všem totiž budete chtít dokázat, že to zvládnete. Když na vás přijde těžká chvilka, pomyslete na to, jak bude zklamaná vaše rodina, když zase začnete kouřit a podobně. Jejich podpora vás určitě zase nakopne.

    3. Najděte si parťáka

    Ve dvou se to lépe táhne! To platí i v případě novoročních předsevzetí. Pokuste se najít někoho stejně odhodlaného, ať už na internetu či ve vašem okolí. Budete se tak moci navzájem povzbuzovat a předávat si rady a tipy, jak čelit chuti na sladké nebo na cigaretu. Informujte se pravidelně o svých pokrocích, i prohřešcích. Jedině někdo, kdo je ve stejné situaci, vás dokáže plně pochopit a podpořit ve vašem úsilí.

    4. Klaďte si malé cíle

    Chcete ze dne na den začít cvičit minimálně denně? Pečlivě zvažte, zda je takový závazek vůbec reálný. Raději začněte pozvolna a postupně prodlužujte dobu cvičení a zvyšujte zátěž. Takto nehrozí, že se téměř zmrzačíte už první den a po týdnu nebudete chtít cvičební úbor ani vidět. Podobný postup může zafungovat i u cigaret. Nejdříve se snažte značně omezit jejich počet, ale jestliže si nedokážete představit vstávání bez ranní cigarety, prostě si ji zapalte. Až si tělo začne pomalu odvykat, přestaňte kouřit úplně, váš organismus bude vystaven mnohem menšímu šoku.

    5. Najeďte na pravidelný režim

    Ať už se to týká jídla či cvičení, pravidelnost je základ! Pravidelný režim, ve kterém nebude prostor na kouření, vám rovněž pomůže i v boji proti závislosti na nikotinu. Snažte se tedy cvičit ve stejnou denní dobu, vše se vám tak snáze dostane pod kůži a dříve nenáviděnou činnost budete brát naprosto samozřejmě. I jídlo si plánujte, pokud víte, že nebudete mít čas odběhnout si na oběd, prostě si jej připravte den předem.

    6. Občas můžete zhřešit

    Pro vaši psychickou pohodu, která hraje při plnění předsevzetí důležitou roli, je nutné, abyste se netrápili zbytečnými výčitkami. Svět se nezboří, když si jednou týdně dáte pár čtverečků vaší milované čokolády nebo vynecháte cvičení a místo toho půjdete na procházku.

    pro psychyckou pohodu se muze malinko hresit

     

    Napsal(a)  Katka Martinová

    Katka Martinová

    Zajímám se o módu, cestování, vaření i zdravý životní styl.
    A baví mě o tom všem psát. ;).